Det är roligare att ge än att få

20 april 2020 william eriksson
Det är roligare att ge än att få

För de flesta av oss är det en utmaning att hitta rätt födelsedagspresent eller julklapp. Inför högtidsdagar eller stora helger spenderar vi mycket tid med att fundera över detta. Men vad ska man ge den som redan har allt? Vad gillar en femtonåring eller femtioåring nu för tiden? Hur mycket får gåvorna kosta? I det privata har vi kanske ändå en känsla för vad mottagaren skulle uppskatta, men i jobbsammanhang? Tur att det finns professionell hjälp att få när du letar efter rätt profilprodukt till kunderna eller medarbetarna. 

 

Saker är symboler

Många som har några års erfarenhet av arbetslivet har minnen av misslyckade gåvor från chefer eller affärsbekanta. När det inte blev så lyckat, utan tvärtom skapade negativa känslor. Det kan låta ungefär så här: Vad menade firman med att ge mig en bricka med loggan på? När jag är ledig vill jag inte tänka på jobbet. Hur många usb-minnen tror mina kunder att jag behöver? Så visst, det är lite av en vetenskap att ta fram rätt kombination. Vad vill du som givare förknippas med? Målet bör vara att pricka rätt och ge något av personligt värde.

 

 

Kombinera nytta och nöje

Många lever ett hektiskt liv, med krävande arbete och en aktiv fritid. Vad behöver en sådan målgrupp? Antagligen praktiska saker som gör det lättare att hinna med att ta hand om sig själv och sina närmaste. När du känner dina kunder eller mottagare, blir det enklare att ta fram ett bra och passande förslag för Presentreklam i Stockholm eller Göteborg. En gåva ska förstärka relationen mellan dig och mottagaren. Den bör svara på frågor som: Vad har ni gemensamt? På vilket sätt ger presenten en bra bild av dig? Kom med ett öppet sinne och prata med profilproffsen om hur du ska tänka för att skapa en succe.

Fler nyheter